სსსმ


თამატური  გეგმა
მასწავლებელი:  თეა   მამისაშვილი
სასწავლო   წელი: 2018-2019  წელი



თემა და მიზანი კლასისთვის
თემა და მიზანი სსსმ მოსწავლისთვის
თარიღი
აქტივობები სსსმ მოსწავლისთვის
მეთოდებისსსმ მოსწავლისთვის
რესურსი სსსმ-თვის
შეფასება სსსმ მოსწავლისთვის
შედეგი კლასისთვის
და სსსმ მოსწავლისთვის (ესგ)
თემა: 1
წყალი და წყლის ბრუნვა.

მიზანი:
ამოიცნობს და ასახელებს ბუნებრივ გარემოში ან/და ილუსტრაციებზე წყლის სხვადასხვა სახით(სითხის, ყინულის, ორთქლის) არსებობის მაგალითებს.
2.აღწერს წყლის მდგომარეობის ცვლილებების(აორთქლება, კონდენსაცია, დნობა, გაყინვა)მნიშვნელობაზე ადამიანის საქმიანობასა და ყოფაში(მაგ; აორთქლების როლი სველი ტანსაცმლის გაშრობაში)
*  იკვლევს, რა ემართება სხვადახვა აგრეგტულ მდგომარეობაში მყოფ წყალს სითბოს გაცემის ან მიღების შემთხვევაში(მაგ; ყინული გათბობისას წყლად იქცევა; წყლის ორთქლი გაცივებისას თხევადდება, წყალი კი-იყინება.
მსჯელობს წყლის აგრეგატული მდგომარეობის ცვლილების კავშირზე გარემოში მიმდინარე მოვლენებთან
(წვიმა, თოვლი,სეტყვა,, წყალსატებებში წყლის გაყინვა)









 თემა:2
ორგანიზმების ძირითადი ჯგუფები

მიზანი:
ამოიცნობს ცხოველებისა და მცენარეების სასიცოცხლო ციკლის ძირითად ეტაპებს(ცხოველების დაბადება, ზრდა-განვითარება, გამრავლება. მცენარეები- გამრავლება აღმოცენება, ზრდა-განვითარება, გამრავლება),
აღიქვამს  მათთან დაკავშირებულ ცვლილებებს; აკვირდება ორგანიზმის სასიცოცხლო ციკლებსსხვადასხვა სტადიაზე; შედეგებს წარმოადგენს ნახატების ან ჩანაწერების სახით;
 • ქმნის ფრაგმენტებისაგან კონკრეტული ორგანიზმის სასიცოცხლო ციკლის ამსახველ სქემას, იყენებს ისტ-ის ტექნოლოგიებს მარტივი სქემების ასაგებად;
ასახელებს სათანადო  მაგალითებს იმის საილუსტრაციოდ, რომ ორგანიზმები მუდმივად იცვლებიან ზრდა-განვითარების პროცესში და გადიან სხვადასხვა სასიცოცხლო სტადიას;
პოულობს მსგავსება-განსხვავებას სხვადასხვა ცხოველის(მაგ, ძაღლი,მერცხალი, ბაყაყი,პეპელა)სასიცოცხლო ციკლებს შორის.
აგროვებს ინფორმაციას თუ როგორ შეიძლება აისახოს ადამიანის საქმიანობა ორგანიზმების სასიცოცხლო ციკლებზე.













თემა: 3
მოძრაობა და ძალები.

მიზანი:
• აკვირდება და განასხვავებს მოძრაობის სხვადასხვა სახეს(მაგ; სრიალი, ტრიალი, ქანაობა, ხტუნვა)
•აღწრს  და ადარებს ერთმანეთს სხვადასხვა მოძრაობას მათი მახასიათებლების(სისწრაფე, მიმართულება) მიხედვით;
.ატარებს მარტივ ცდებს სხეულის მოძრაობაზე ძალის მოქმედების შედეგის(სისწრაფის ან/და მიმართულების შეცვლა) გამოსავლენად
• განასხვავებს ერთმანეთისაგან კონტაქტურ(მოქაჩვა, ბიძგი) და მანძილზე მოქმედ ( მაგნიტური მიზიდულობა დედამიწის მიზიდულობა) ძალებს.







































თემა:1
წყალი და წყლის ბრუნვა.

მიზანი:
ამოიცნობს და ასახელებს ბუნებრივ გარემოში ან/და ილუსტრაციებზე წყლის სხვადასხვა სახით(სითხის, ყინულის, ორთქლის) არსებობის მაგალითებს.
2.აღწერს წყლის მდგომარეობის ცვლილებების(აორთქლება, კონდენსაცია, დნობა, გაყინვა)მნიშვნელობაზე ადამიანის საქმიანობასა და ყოფაში(მაგ; აორთქლების როლი სველი ტანსაცმლის გაშრობაში)








































 თემა:2
ორგანიზმების ძირითადი ჯგუფები

მიზანი:
მოსწავლეშეძლებსამოიცნოს ცხოველების  სასიცოცხლო ციკლის ძირითადი ეტაპები (დაბადება, ზრდა-განვითარება,გამრავლება)
აჯგუფებს ცხოველებს აგებულების მიხედვით;
ადარებსდააჯგუფებსცხოველებსსაარსებოგარემოსმიხედვით
ადარებსდააჯგუფებსცხოველებსგამრავლებისთავისებურებებისმიხედვით
ამოიცნობს ცხოველების სასიცოცხლო ციკლის ძირითად ეტაპებს(დაბადება, ზრდა)






















































 თემა: 3
მოძრაობა და ძალები

მიზანი:
1.აკვირდება და განასხვავებს მოძრაობის სხვადასხვა სახეს(მაგ; სრიალი, ტრიალი, ქანაობა, ხტუნვა)
2.ატარებს მარტივ ცდებს სხეულის მოძრაობაზე ძალის მოქმედების შედეგის(სისწრაფის ან/და მიმართულების შეცვლა) გამოსავლენად
3.განასხვავებს ერთმანეთისაგან კონტაქტურ(მოქაჩვა, ბიძგი)




17.09 -05.10
















































08.10-26.10



































































04.03-05.04




















































გამოწვევისფაზა:
მასწავლებელი მოსწავლეს სთავაზობს ილუსტრაციებს/ვიდეო მასალასდედამიწაზე წყლის წრებრუნვის შესახებ.
მოსწავლე მასწავლებლის დახმარებით კითხვა-პასუხის  მეთოდით განიხილავს თუ რა იყო მოცემული ილუსტრაციებზე/ ვიდეოში.
1.      საიდანაორთქლდაწყალი?
2.      რატომ მოხდა წყლის აორთქლება?
3.      სად წავიდა ორთქლი?
4.      რა მოხდა ღრუბლებში?
სიღრმისეულიწვდომა :
მასწავლებლი  მოცემულ  ილუსტრაციებიდანასახელებს წყლის   სხვადასხვა სახის(სითხის, ყინულის, ორთქლის) არსებობის  მაგლითებს,  მოსწავლე კი გამოარჩევს და  ასახელებს  დასახელებული მაგალითის  შესაბამის სურათს.

ჯგუფური მუშაობის  დროს მოსწავლე  მასწავლებლის დახმარებით  ატარებს მარტივ ცდას. კერძოდ, წყალს ჩაასხავს  ჭიქაში და ფაიფურის ჯამში, მოსწავლეს სთხოვს დააკვირდეს და  დაადგინოს წყლის თვისებები.
ჩატარებული ცდის საფუძველზე მოსწავლე მარტივად უპასუხებს მასწავლებლის მიერ დასმულ შეკითხვებს:
1.      აქვს თუ არა წყალს  ფორმა?
2.      არის თუ არა წყალი ხილული?
3.       აქვს  თუ არა ფერი?
4.      აქვს თუ არა სუნი?


სურათებიდან მასწავლებლის მიერ დასახელებული ბუნებრივი მოვლენების შესაბამისი სურათის გამორჩევა/თითის დადება.

მასწავლებელი მოსწავლეს სთხოვს ბუნებრივი მოვლენის (მაგ: წვიმა, თოვლი) შესაბამისი სურათის დახატვას/გაფერადებას


შეჯამება:
მასწავლებელი დამაზუსტებელი კითხვებით არკვევს რა გაიგო ან რა გაუჭირდა.
1. რაზე ვისაუბრეთ დღევანდელ გაკვეთილზე?
2. რომელი აქტივობა მოგეწონა ყველაზე მეტად?






გამოწვევისფაზა:
მასწავლებელი მოსწავლეს სთავაზობს ილუსტრაციებს/ვიდეო მასალას ცხოველების ცალკეული ჯგუფების წარმომადგენლების, სთხოვს დააჯგუფოს და დაასახელოს ისინი თვალსაჩინო ნიშან-თვისებების მიხედვით.
სიღრმისეულიწვდომა : ჯგუფურიმუშაობამასწავლებელიაძლევსცხოველებისილუსტრაციას, სთხოვს მოსწავლეს , რომ მისი  დახმარებით  შექმნას  სასურველი ცხოველის მოდელი და მიაკუთვნონ შესაბამის ჯგუფს.;
მოიყვანოს  მარტივი მაგალითი  შთამომავლობაზე  ზრუნვის. მაგ; ბუდის აშენება, კვერცხის მოვლა, ბარტყების კვება. მოსწავლემ მასწავლებლის მიერ წინასწარ გამზადებულ ყუთში ამოარჩია გამხმარი ბალახები, ბამბა თავის მეწყვილესთან ერთად ააშენა ჩიტის ბუდე თავისი ხელით გამოძერწა კვერცხები და ჩადო ბუდეში.
ამის შემდეგ მასწავლებელი უსვამს მარტივ  კითხვას- შენი აზრით  რა შეიძლება მოხდეს ამის შემდეგ ბუდეში?  მოსწავლე  ორი სიტყვით პასუხობს მასწავლებელს(სავარაუდო პასუხი-გამოიჩეკებიან ბარტყები).
შეჯამება:
მასწავლებელი მოსწავლეს სთხოვს მის მიერ წინასწარ  მომზადებულ სიუჟეტურ სურათების  გამოყენებით თანმიმდევრულად დაალაგოს ფრინველის სასიცოცხლო ციკლი.











































 გამოწვევის ფაზა:
კითხვა-პასუხი და  ილუსტრაციებზე დაკვირვება.
მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეს დააკვირდეს ფოტოებს (ველოსიპედი, სკამი, ბურთი და ძაფმობმული  სათამაშო მანქანა), რომელიც მასწავლებლის მიერ წინასწარაა მომზადებული , რათა განასხვავოს მათზე მოქმედი ძალის სახეები. მაგ; მოქაჩვა, ბიძგი და სხვა.

სიღრმისეული  წვდომა:
თვითონ ან რომელიმე მოსწავლე მისი დახმარებით  აჩვენებს დანარჩენ მოსწავლეებს სხვადასხვა სახის მოძრაობის მაგალითებს და სთხოვს მათ, დაასახელო ეს მოძრაობები(ტრიალი, ხტუნვა)
ჯგუფური   მუშაობის   დროს მოსწავლეებთან  ერთად ამზადებს  სატრანსპორტო საშუალების (მაგ: მანქანის,  ნავის) მარტივი  მოდელი, რომელსაც  ბიძგის, ზამბარის ან რეზინის დახმარებით შეეძლება მოძრაობა.
შეჯამება:
მასწავლებელი დაფაზე წერს წინადადებებს და სთხოვს მოსწავლეს დაამთავროს
მოცემული წინადადებები  ერთსიტყვიანი პასუხით, რომელსაც მასწავლებლის დახმარებით მოსწავლე დაფაზე მიუწერს. 
დღეს მე გავიგე, რომ ........
დღეს  მე  გავაკეთე ................



მეთოდი-კითხვა-პასუხი









მეთოდი-კითხვა-პასუხი







მეთოდი ჯგუფური


მეთოდი
დაკვირვება

მეთოდი-კითხვა-პასუხი



















მეთოდი-კითხვა-პასუხი







მეთოდი-კითხვა-პასუხი



მეთოდიჯგუფურიდა


წყვილებშიმუშაობა



 მეთოდი
დაკვირვება



























მეთოდი-კითხვა-პასუხი
















მეთოდი ჯგუფური








მეთოდი-კითხვა-პასუხი
 წყლის   სხვადასხვა სახით(სითხის, ყინულის, ორთქლის) არსებობის  მაგალითების შესაბამისი სურათები.


წყალი, ჭურჭელი (ჭიქა, ფაიფურის ჯამი).



სხვადასხვა ბუნებრივი მოვლენის ამსახველი პლაკატები.
გასაფერადებლები, ფლომასტერები, ქაღალდი































ცხოველებისილუსტრაციები/ ვიდეომასალა.
პლასტელინი,
სიუჟეტური  ბარათები, ბამბა და ბუმბული.

































































ზამბარა, რეზინი,
მარტივი  მოდელი
(მანქანის ან ნავის)

განმავითარებელი  ზეპირი კომენტარი.















































განმავითარებელი  ზეპირი კომენტარი.



































































განმავითარებელი  ზეპირი კომენტარი.


















ბუნ.lV.5  მოსწავლემ უნდა შეძლოს წყლის აგრეგატული მდგომარეობის ცვლილების დაკავშირებასითბოს გადაცემასთან
ამოიცნობს და ასახელებს ბუნებრივ გარემოში ან/და ილუსტრაციებზე წყლის სხვადასხვა სახით(სითხის, ყინულის, ორთქლის) არსებობის მაგალითებს.
2.აღწერს წყლის მდგომარეობის ცვლილებების(აორთქლება, კონდენსაცია, დნობა, გაყინვა)









































ბუნ.lV.2. მოსწავლემუნდაშეძლოსორგანიზმთაცალკეულიჯგუფებისდახასიათება.
.ამოიცნობსცხოველებისსასიცოცხლოციკლისძირითადეტაპებს(დაბადება, ზრდა-განვითარება, გამრავლება)



































































ბუნ.lV.4  მოსწავლემ უ შეუძლია ადვილად დაკვირვებადი მოძრაობის და ძალების დახასიათება.


No comments:

Post a Comment