სასწავლო პროექტის
გეგმა
V -ბ კლასი
82-ე სკოლა
1. პროექტის სახელწოდება: ,,დედამიწა - ჩვენი
სახლია“
|
2. პროექტში მონაწილეები: V -ბ
კლასის მოსწავლეები
|
3. პრობლემების ანალიზი:
პრობლემა - ბუნებაში ადამიანის
უხეში ჩარევით (მაგ. ჰაერის, წყლისა
და ნიადაგის დაბინძურება) გამოწვეული უარყოფითი შედეგები.
მოსწავლეებმა თითქოს იციან
რომ უნდა გაუფრთხილდნენ გარემოს,
მაგრამ არ იცავენ მათ, არ ფიქრობენ , ვერ
იაზრებენ ბუნებაში ადამიანის
უხეში ჩარევით გმოწვეულ
უარყოფით შედეგებს. შესაბამისად ხშირად ვხედავთ მათ
მიერ დაბინძურებულ გარემოს.
ამ პრობლემის კომპლექსური
გაანალიზება და მათი ბუნების დასაცავად
წესების შემუშავებაში მონაწილეობა, ხელს შეუწყობს მოსწავლეებში გამჭოლი კომპეტენციების გამდიდრებას - კრიტიკული აზროვნება, თანამშრომლობა, ეთიკა, დამოუკიდებლად საქმიანობა და პასუხისმგებლობა.
|
4. პროექტის მიზანი. :
მოსწავლეებში კრიტიკული
აზროვნების, თანამშრომლობის, ეთიკის, დამოუკიდებლად საქმიანობის და
პასუხისმგებლობის გაზრდის მიზნით :
• მონიტორინგს გაუწევენ
საკუთარი ცოდნის პროგრესს და შეაფასებენ
რა იცოდნენ პროექტის დასაწყისში და რა ცოდნა- უნარები შეიძინეს აღნიშნულ თემასთან დაკავშირებით პროექტის
დასასრულს.
• დაინახავენ და
შეაფასებენ ადამიანის უხეში
ჩარევით გმოწვეულ უარყოფით შედეგებს და დასახონ
გზები მათი თავიდან აცილების
გზები.
• ხელი შეეწყობათ,
გამოუმუშავდთ მიზნის დასახვის,დაგეგმვის,
ინფორმაციის მოძიების, კვლევის, პრეზენტაციის, შემოქმედებითი და თანაშრომლობის უნარ -ჩვევები.
|
5. პროექტის ამოცანები
• გარემოს დაცვის
პრევენციული ზომების მიღება;
• გარემოს
დაბინძურების მიზეზების გაცნობა;
• ცნობიერების
ამაღლება იმის შესახებ, თუ რა ზიანის მომტანია ბუნებაში დაყრილი ნაგავი;
• პრობლემის გამოვლენა,
გააზრება და პრობლემის
გადაჭრის გზების დასახვა , იმისათვის, რომ შეძლონ და ჩამოაყალიბონ
ამ პრობლემის მოგვარების საკუთარი ხედვა.
|
6. ამოცანების განსახორციელებლად საჭირო
საქმიანობები
I ამოცანა
პროექტი განხორციელდება ბუნებისა და ისტ-ის გაკვეთილებზე. მოსწავლეები
ბუნების გაკვეთილზე გაივლიან ისეთ საკითხებს
როგორიცაა: გარემოს მოვლა ნარჩენებისგან, რა ზიანის მოაქვს ნარჩენების დაყრას, ადამიანის მოვალეობა ბუნებისადმი.
II ამოცანა
მოსწავლეთა პროვოცირებისათვის გამოვიყენებთ ვიდეო
რგოლს - ,,გარემოს დაბინძურება“ https://www.youtube.com/watch?v=Gsq5-W1GQtU ვიდეოს
ჩვენების შემდეგ გავმართავთ
დისკუსიას თემაზე.
რა იყო პრობლემა ;
რა არის ამ პრობლემის გამომწვევი
მიზეზები;
რაზე ან ვისზე
ახდენს გავლენას;
როგორ შეიძლება მოგვარდეს
ეს პრობლემა;
მე რა შემიძლია
გავაკთო?
III ამოცანა
• მოსწავლეები
დაიყოფიან ჯგუფებად და გაინაწილებენ სამუშაოს,
რომელიც გარკვეულ დროში უნდა შესრულდეს;
• გააკეთებენ პრეზენტაციებს PowerPoint Presentation პროგრამაში
: წყლის, ჰაერის და ნიადაგის
დაბინძურების შესახებ;
IV
ამოცანა
• ადგილობრივ თემში
და სკოლაში ჩაატარებენ
გამოკითხვას კითხვებით:
1. როგორ ფიქრობთ, რა
გავლენას ახდენს გარემოზე ადამიანი?
2. რატომ უნდა დავიცვათ
გარემო?
3. რა შეგიძლიათ
გაკეთოთ გარემოს გადასარჩენად?
• გამოკითხვის შედეგად
Word Document-ში ააგებენ სვეტოვან
დიაგრამას;
V
ამოცანა
• შექმნიან
fb გვერდს, სადაც სისტემატიურად გაუზიარებენ ერთმანეთს აზრებს და მიაწვდიან ინფორმაციას;
• დაწერენ და ისტ-ის გაკვეთილზე დაბეჭდავენ ელექტრონულად ესეებს
თემაზე: ,,ადამიანო, ბუნების შვილო რით უხდი დედაბუნებას ამაგს?“
• ასევე მოამზადებენ
ბუკლეტებს, დაარიგებენ სკოლაში, ადგილობრივ
თემში
• მოეწყობა გასვლითი
ღონისძიება ბოტანიკურ ბაღში.
მოსალოდნელი შედეგი:
|
ბუნ.დაწყ.(II).1
.
მოსწავლემ უნდა
შეძლოს პრაქტიკულ აქტივობებში მონაწილეობა
და კვლევითი
უნარ-ჩვევების დემონსტრირება.
ბუნ.დაწყ.(II).2
.
მოსწავლემ უნდა შეძლოს
ბუნებაში ადამიანის უხეში
ჩარევით გმოწვეული უარყოფითი შედეგების
შეფასება და მათი თავიდან აცილების გზების დასახვა.
ის.ტექნ.დაწყ.1.
მოსწავლე უნდა იცავდეს სოციალურ, ეთიკურ და უსაფრთხოების ნორმებს ისტ-ის გამოყენების
დროს.
ის.ტექნ.დაწყ.2. მოსწავლემ
უნდა შეძლოს ისტ-ის
ეფექტიანი და უსაფრთხო
გამოყენება.
ის.ტექნ.დაწყ.3.
მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება
ინფორმაციის მოძიებისას და კვლევის პროცესში.
ის.ტექნ.დაწყ.4.
მოსწავლემ
უნდა შეძლოს სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული
პროდუქტის შექმნისას.
ის.ტექნ.დაწყ.5.
მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების
შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის
|
სამუშაო გეგმა
|
|||||||
საპროექტო საქმიანობები
|
პასუხისმგებელი პირი
|
ვადები
(მიუთითეთ თვეები)
|
|||||
1- ბუნების გაკვეთილზე
გარემოს მოვლა ნარჩენებისგან, რა ზიანის მოაქვს ნარჩენების დაყრას, ადამიანის მოვალეობა ბუნებისადმი საკითხების განხილვა.
|
თ.მამისაშვილი
|
აპრილი
|
|||||
2. მოსწავლეთა პროვოცირებისათვის ვიდეო
რგოლის - ,,გარემოს დაბინძურება“ ჩვენება https://www.youtube.com/watch?v=Gsq5-W1GQtU ვიდეოს
ჩვენების შემდეგ დისკუსიის გამართვა.
|
თ.მამისაშვილი
|
აპრილი
|
|||||
3. PowerPoint Presentation პროგრამაში
პრეზენტაციების გაკეთება
წყლის, ჰაერის და ნიადაგის დაბინძურების შესახებ
|
V
კლასის მოსწავლეები
|
აპრილი
|
|||||
4.
fb გვერდის შექმნა, სადაც სისტემატიურად გაუზიარებენ ერთმანეთს
აზრებს და მიაწვდიან ინფორმაციას;
|
V
კლასის მოსწავლეები
|
აპრილი
|
|||||
5. ადგილობრივ თემში
და სკოლაში გამოკითხვის
ჩატარებ და გამოკითხვის შედეგების
Word Document-ში სვეტოვანი დიაგრამის
აგება
|
V
კლასის მოსწავლეები
|
მაისი
|
|||||
6.
დაწერენ და ისტ-ის გაკვეთილზე დაბეჭდავენ
ელექტრონულად ესეებს თემაზე: ,,ადამიანო, ბუნების შვილო რით უხდი დედაბუნებას ამაგს?“
|
V
კლასის მოსწავლეები
|
აპრილი
|
|||||
7 ასევე
მოამზადებენ ბუკლეტებს, დაარიგებენ სკოლაში, ადგილობრივ თემში
|
V
კლასის მოსწავლეები
|
მაისი
|
|||||
8.მოეწყობა გასვლითი
ღონისძიება ბოტანიკურ ბაღში.
|
V
კლასის მოსწავლეები,
მშობლები, დამრიგებელი, მასწავლებელი.
|
მაისი
|
|||||
9. შეფასება
|
V
კლასის მოსწავლეები
|
მაისი
|
|||||
10. მოსწავლის რეფლექსია;
|
V
კლასის მოსწავლეები
|
მაისი
|
|||||
11. მასწავლებლის რეფლექსია
|
თ.მამისაშვილი
|
ივნისი
|
|||||
|
|||||||
პროექტში
მოსწავლეთა შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
საშუალო
|
საშუალოზე მაღალი
|
კარგი
|
თანამშრომლობს ჯგუფის წევრებთან
|
ცდილობს თანამშრომლობას.
|
თანამშრომლობს ჯგუფთან.
|
თანამშრომლობს ჯგუფთან და ასრულებს ნაკისრ ვალდებულებას.
|
აკეთებს ზეპირ პრეზენტაციას:
აზრს თანმიმდევრულად გადმოსცემს.
|
ვერ ახერხებს ნაშრომის სათანადოდ წარმოჩენას.უჭირს მასალის
თანმიმდევრული გადმოცემა
|
წარმოაჩენს ნაშრომს სათანადოდ.აქვს ხარვეზები მასალის თანმიმდევრული
გადმოცემის დროს.
|
ნაშრომს წარმოადგენს სათანადოდ. მასალას გადმოცემს
თანმიმდევრულად.
|
მსჯელობს საკითხის ირგვლივ.
პასუხობს დასმულ კითხვებზე.
|
უჭირს მსჯელობა საკითხის
ირგვლივ. ვერ
პასუხობს დასმულ კითხვებს.
|
მსჯელობს საკითხის ირგვლივ. უჭირს
პასუხების გაცემა დასმულ კითხვებზე.
|
მსჯელობა საკითხის ირგვლივ.
პასუხობს დასმულ კითხვებს.
|
წარმოადგენს რეფერატს, სლაიდშოუს
|
უჭირ რეფერატისა და სლაიდშოუს წარმოდგენა.
|
რეფერატისა და სლაიდშოუს წარმოდგენის დროს აქვს ხარვეზები.
|
რეფერატს და სლაიდშოუს წარმოდგენა საუკეთესოდ.
|
ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
წარუმატებელი
|
დამაკმაყოფილებელი
|
კარგი
|
წარმატებული
|
|
ჯგუფის მიერ ინსტრუქციის გააზრება და
დროის ლიმიტის დაცვა
|
ჯგუფმა სამუშაოს მიზანი კარგად ვერ გააცნობიერა და ვერ დაიცვა
დროის ლიმიტი
|
ჯგუფმა სამუშაო მიზანი ნაწილობრივ გააცნობიერა და ნაწილობრივ
დაიცვა დროის ლიმიტი
|
ჯგუფმა სამუშაო მიზანი გააცნობიერა, მაგრმ
გაუჭირდა დროის ლიმიტის დაცვა
|
ჯგუფმა სამუშაო მიზანი ინსტრუქციის მიხედვით შეასრულა და დაიცვა დროის ლიმიტი
|
|
ჯგუფის მიერ სამუშაოს დაგეგმვა და შესრულება
|
ჯგუფმა სამუშაო ვერ დაგეგმა,ამიტომაც მისი საქმიანობა გაუგებარი და ბუნდოვანია
|
ჯგუფმა სამუშაო დაგეგმა, მაგრამ გეგმიდან გადაუხვია
|
ჯგუფმა სამუშაო დაგეგმა, მაგრამ დროდადრო
უხდებოდა გეგმიდან გადხვევა
|
ჯგუფმა სამუშაო კარგად დაგეგმა და შეასრულა გეგმით გათვალისწინებული ყველა პუნქტი
|
|
ჯგუფის მიერ სამუშაოს ორგანიზება
(ფუნქციების გადანაწილება)
|
სამუშაო არ იყო ორგანიზებული.ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არ განაწილებულა
|
სამუშაო ნაწილობრივ იყო ორგანიზებული და ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არათანაბრად გადანაწილდა
|
სამუშაო ორგანიზებული იყო, მაგრამ ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არათანაბრად გადანაწილდა
|
სამუშაო კარგად ორგანიზებულიიყო, მაგრამ ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები სწორადა თანაბრად გადანაწილდა
|
|
ჩართულობა,ჯგუფის წევრთა შორის
ურთიერთთანამშრომლობა
|
ჯგუფის წევრები არ აქტიურობდნენ,ჯგუფის წევრებს შორის არ შეინიშნებოდა თანამშრომლობითი გარემო
|
მხოლოდ ერთი მოსწავლე არ აქტიურობდა,ჯგუფის აქტიურ წევრებსა და პასიურ წევრებს შორის ზოგჯერ ურთიერთობები იძაბებოდა
|
ჯგუფის თითქმის ყველა წევრი იყო აქტიური,ჯგუფის წევრებს შორის არ იგრძნობოდა პოზიტიური ურთიერთობები.
|
ჯგუფის
ყველა
წევრი
იყო
აქტიური
და
სამუშაო
ნაყოფიერი,
ჯგუფის
წევრებს
შორის
იყო
პოზიტიური
და
საქმიანი
ურთიერთობები.
|
|
დროის
ლიმიტი
|
არ არის დაცული დროის ლიმიტი
|
დაცულია ,მაგრამ ვერ ახერხებს
|
ნაწილობრივ დაცულია დროის ლიმიტი
|
დაცულია ყველა კონტექსტში
|
პრეზენტაციის შეფასების
რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
წარუმატებელი
|
დამაკმაყოფილებელი
|
კარგი
|
წარმატებული
|
ვერბალური და არავერბალური
კომუნიკაცია
|
აზრები არათანმიმდევრულია,იშვიათად იყენებს არავერბალურ
კონტაქტს
|
საუბარი გამართულია,მაგრამ ლოგიკური ჯაჭვი არ არის
დაცული,არავერბალური კონტაქტი ნაწილობრივ დამყარებულია
|
ნაწილობრივ დაცულია ლოგიკური ჯაჭვი,არავერბალური კონტაქტი
დაცულია.
|
ენა ნათელი და გასაგებია,მსჯელობა თანმიმდევრული,არავერბალური
კომუნიკაცია(თვალით,ჟესტებით,მიმიკით და ხმით) დაცულია.
|
ფაქტობრივი
ცოდნა
|
გააჩნია,მაგრამ ნაწილობრივ და ვერ უკავშირებს ერთმანეთს
ფაქტებს
|
უკავშურებს ერთმანეთს ფაქტებს,მაგრამ არათანმიმდევრულია
|
თანმიმდევრულია და ფაქტებსაც აკავშირებს ერთმანეთს
|
ფაქტობრივ მასალას კარგად ფლობს,აკავშირებს ერთმანეთთან
და თანმიმდევრულია
|
დროის ლიმიტი
|
არ არის დაცული დროის ლიმიტი
|
დაცულია ,მაგრამ ვერ ახერხებს
|
ნაწილობრივ დაცულია დროის ლიმიტი
|
დაცულია ყველა კონტექსტში
|
კითხვა -პასუხში ჩართულობა
|
უჭირს კითვებზე პასუხის გაცემა
|
ნაწილობრივ პასუხობს კითხვებს
|
პასუხობს დასმულ კითვებს მაგრამ არათნმიმდევრულია
და არ შეუძლია ბოლომდე საკუთრი პოზიციის დაცვა
|
პასუხობს დასმულ შეკითხვებს არის თნმიმდევრული და
ბოლომდე შეუძლია საკუთრი პოზიციის დაცვა
|
ურთიერთშეფასების რუბრიკა
|
ჯგუფის მეგობარ ი 5
|
ჯგუფის მეგობარ ი 4
|
ჯგუფის მეგობარ ი 3
|
ჯგუფის მეგობარ ი 2
|
ჯგუფის მეგობარ ი 1
|
თვითშფასება
|
რა
შრომა
გასწია
მან
ჯგუფის
მუშაობაში
(მაქ.
5 ქულა)
|
|
|
|
|
|
|
რამდენი
კარგი
იდეა
შესძინა
ჯგუფს?
(მაქ.
5 ქულა)
|
|
|
|
|
|
|
რამდენად
პოზიტიურად
და
ჯგუფისთვის სასარგებლოდ შეეძლო მან ჯგუფის სხვა წევრების იდეები და წინადადებები მოესმინა, მიეღო
და
გაეთვალისწინებინა?(მაქ .
5 ქულა)
|
|
|
|
|
|
|
რა
წვლილი
შეიტანა
მან
ჯგუფის
საერთო
პროდუქტის
შექმნაში?(მაქ.
5 ქულა)
|
|
|
|
|
|
|
რამდენად
პასუხისმგებლობით
და
საიმედოდ
ასრულებდა
იგი
მისდამი
ინდივიდუალურად
დაკისრებულ
საქმეს?
(მაქ.
5 ქულა)
|
|
|
|
|
|
|
პროექტის
შეფასების კითხვარი
პროექტის
დასახელება:
პროექტზე
მუშაობის ვადები:
ჯგუფი:
მოსწავლეებო იმისათვის,
რომ მომავალში პროექტზე მუშაობა გავაუმჯობესოთ, ჩემი დიდი სურვილია გავარკვიო, როგორ
შეაფასებდით მას.
1. როგორი შთაბეჭდილება დაგრჩა, ამ პროექტზე მუშაობით
შენ რაიმე ახალი ისწავლე?
ა) მე ძალიან ბევრი ახალი ვისწავლე;
ბ) მე ახალი ვისწავლე;
გ) მე ნაკლებად ვისწავლე ახალი;
დ) მე არაფერი მისწავლია ახალი.
2. როგორი შთაბეჭდილება დაგრჩა ამ პროექტზე მუშაობით
შენს ჯგუფის წევრებთან ურთიერთობა როგორ შეიცვალა
ა) ბევრად უკეთესი;
ბ) უკეთესი;
ბ) დარჩა ისეთივე როგორიც იყო;
დ) ურთიერთობა გაუარესდა;
3. შენთვის ნათელი იყო, საკუთარი როლი პროექტის
წარმატებით განსახორციელებლად და შედეგის მისაღწევად?
ა) სრულიად ნათელი იყო;
ბ) ძირითადად ნათელი იყო;
გ) ნაკლებად იყო ნათელი;
დ) სრულიად გაურვეველი იყო.
4. „მასწავლებელმა მიჩვენა გზა, როგორ უნდა მემუშავა
პროექტზე“
ა) სრულიად ვეთანხმები;
ბ) ვეთანხმები;
გ) ნაწილობრივ ვეთანხმები;
დ) არ ვეთანხმები.
5. „როდესაც მე მხარში დგომა მჭირდებოდა, მასწავლებელი
ყოველთვის ჩემს გვერდით იყო“
ა) სრულიად ვეთანხმები;
ბ) ვეთანხმები;
გ) ნაწილობრივ ვეთანხმები;
დ) არ ვეთანხმები.
6. ჩვენი პროექტის შედეგებით კმაყოფილი ვარ.
ა) სრულიად ვეთანხმები;
ბ) ვეთანხმები;
გ) ნაწილობრივ ვეთანხმები;
დ) არ ვეთანხმები.
დიდი მადლობა დახმარებისთვის
სასწავლო პროექტის რეფლექსია
სასწავლო პროექტებით სწავლება იძლევა შესაძლებლობას მოსწავლემ გააუმჯობესოს საღი მსჯელობის, აზროვნების უნარი. პროექტის ფარგლებში მოსწავლეები უკეთ შეძლებენ ინფორმაციის მოძიებას,კლასიფიკაციას და ანალიზს. გარდა ამისა სასწავლო პროცესზე დაფუძნებული სწავლება მოსწავლეებს გაუადვილებს სხვადასხვა სისტემას, დისციპლინებს შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრებას და მიზნობრივი კითხვების ფორმულირებას. ამასთანავე პროექტები შესაძლებლობას იძლევა, სასწავლო აქტივობები დაუკავშირდეს ავთენტურ და ცხოვრებისეულ კონტექსტს, მოსწავლეებს განუვითაროს მაღალი დონის სააზროვნო უნარები და გაზარდოს სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობა. პროექტით სწავლება გაკვეთილს საინტერესოს ხდის; მოსწავლეებს უფრო ღრმად ესმით ის, რასაც სწავლობენ;იძენენ საკუთარი თავის მართვისა და თანამშრომლობის უნარ- ჩვევებს; მეტი ინტერესით მოეკიდებიან თეორიული მასალის სწავლას.
გამომდინარე იქიდან, რომ მე ბუნებისმეტყველებასთან ერთად ვარ ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების (ისტ) მასწავლებელი და ისტ-ის სტანდარტის გათვალისწინებით ერთ-ერთი შემაჯამებელი
უნდა ყოფილიყო პროექტი, გადავწყვიტე
რომაღნიშნული პროექტი დამეგეგმა და ჩამეტერებინა ბუნებასთან ინტეგრირებული.
მეორე სემესტრის ნეხევარში,
5 კლასის მოსწავლეებან ერთად დავიწყე
პროექტზე მუშაობა. პროექტზე მუშაობისას ვცდილობდი,
მოსწავლეებს ჩემი თავი, პარტნიორად
აღექვათ, რომელიც ნებისმიერ დროს მზად იყო მათ დასახმარებლად. პროექტის
დასაწყისში ვიდეო რგოლის ჩვენების შემდეგ დისკუსიის ( რა იყო პრობლემა ; რა არის ამ პრობლემის გამომწვევი
მიზეზები; რაზე ან ვისზე ახდენს გავლენას; როგორ შეიძლება
მოგვარდეს ეს პრობლემა; მე რა შემიძლია
გავაკთო?) და ბუნებისმეტყველების გაკვეთილზე განხილული აქტუალური
თემების (გარემოს მოვლა ნარჩენებისგან, რა ზიანის მოაქვს ნარჩენების დაყრას, ადამიანის მოვალეობა ბუნებისადმი) შემდეგ მოსწავლეებმა
გამოკვეთეს პრობლემა - თითქოს მათ იციან, რომ უნდა
გაუფრთხილდნენ გარემოს, მაგრამ არ იცავენ მას,
არ ფიქრობენ , ვერ იაზრებენ ბუნებაში
ადამიანის უხეში ჩარევით
გმოწვეულ უარყოფით შედეგებს.
შესაბამისად ხშირად ვხედავთ მათ მიერ დაბინძურებულ
გარემოს. ვფიქრობ, ამ აქტივობით
მოსწავლეებს
მივეცი გარკვეული სტიმული, რომ ერთობლივად ჩამოგვეყალიბებინა
სასაწავლო
პროექტის მიზნები
მათი ჩართულობითა და პასუხისმგებლობის გაზიარებით, დაგვეგეგმა სასწავლო პროექტი, შეგვედგინა პროექტის გეგმა და შეგვერჩია თემის სახელი. ამიტომ გარკვეული
მოსაზრებების გათვალსწინებით ამ პრობლემის
აქტუალურობიდან გამომდინარე შევარჩიეთ პროექტის თემის სახელი.
,,დედამიწა -
ჩვენი სახლია“.
კლასი დავყავი ოთხ ჯგუფად. გავაცანი მთავარი იდეა, მიზნები, განსახორციელებელი ვადა და მოსალოდნელი შედეგები, ფუნქცია მოვალეობები, შევიმუშავეთ შეფასების რუბრიკები, რის
შემდეგაც მთელი პასუხისმგებლობით მოეკიდნენ დაკისრებულ მოვალეობას. შევიმუშავეთ პროექტის გეგმა, რომელიც მოიცავდა შემდეგ აქტივობებს:
1- ბუნების გაკვეთილზე
გარემოს მოვლა ნარჩენებისგან, რა ზიანის მოაქვს ნარჩენების დაყრას, ადამიანის მოვალეობა ბუნებისადმი საკითხების
განხილვა.
|
2. მოსწავლეთა პროვოცირებისათვის ვიდეო
რგოლის
- ,,გარემოს დაბინძურება“ ჩვენება https://www.youtube.com/watch?v=Gsq5-W1GQtU ვიდეოს
ჩვენების შემდეგ დისკუსიის გამართვა.
|
3. PowerPoint Presentation პროგრამაში
პრეზენტაციების გაკეთება
წყლის, ჰაერის და ნიადაგის დაბინძურების შესახებ
|
4. fb გვერდის შექმნა,
სადაც სისტემატიურად გაუზიარებენ ერთმანეთს აზრებს და მიაწვდიან ინფორმაციას
|
5. ადგილობრივ თემში
და სკოლაში გამოკითხვის
ჩატარებ და გამოკითხვის შედეგების
Word Document-ში სვეტოვანი
დიაგრამის აგება
|
6. დაწერენ და ისტ-ის გაკვეთილზე დაბეჭდავენ ელექტრონულად ესეებს
თემაზე: ,,ადამიანო, ბუნების შვილო რით უხდი დედაბუნებას ამაგს?“
|
7 ასევე მოამზადებენ ბუკლეტებს, დაარიგებენ
სკოლაში, ადგილობრივ თემში
|
8.მოეწყობა გასვლითი
ღონისძიება ბოტანიკურ ბაღში.
|
პროექტზე მუშაობა
წარიმათა საინტერესოდ, მოსწავლეებმა PowerPoint
Presentation პროგრამაში პრეზენტაციების გასაკეთებლად წყლის, ჰაერის და ნიადაგის
დაბინძურების შესახებ მოიძიეს
და დაახარისხეს ინფორმაცია. მათი აზრით მოხდა ყველა ბავშვის
ჩართვა და მათი იდეების გათვალისწინება, რამაც საბოლოოდ ხელი შეუწყო საინტერესო პრეზენტაციების
შექმნას. მოახდინეს კრიტიკული და კომპეტენტური შეფასება. ამით მოსწავლეებს ხელი შეეწყო გამოემუშავათ
მიზნის დასახვის,დაგეგმვის, ინფორმაციის მოძიების, კვლევის, პრეზენტაციის, შემოქმედებითი და თანაშრომლობითი უნარ-ჩვევები განვითარებას. გამოყენებული თითოეული აქტივობა პროექტის მიზანთან შეაბამისობაშია, რომელიც ემსახურება შედეგზე გასვლას.
ვფიქრობ, მოსწავლეებთან ერთად მოვახერხე პროექტში დასახული მიზნების მიღწევა, რადგან მოსწავლეებმა გეგმით გათვალისწინებული აქტივობა/აქტივობები განხორციელდა საკმაოდ ხალისით გგეგმის შესაბამისად. მოსწავლეებს განსაკუთრებით მოეწონათ გამოკითხვა ადგილობრივ თემში, სკოლაში და გამოკითხვის შედეგად Word Document-ში სვეტოვანი დიაგრამების აგება. ამ აქტივობით მოსწავლეები არა
მარტო ცოდნას ეუფლებიან, არამედ უვითარდებათ სოციალიზაციისა და
კომუნიკაციის უნარებიც, რადგან სწავლების ეს
ფორმა მოითხოვს და ხელს უწყობს მათ უშუალო კომუნიკაციასა და
ინტერაქციას. ამ დროს
მოსწავლეები იძენენ ისეთ
კომუნიკაციურ უნარებს, როგორებიცაა: კითხვის დასმის, აქტიური მოსმენის, თხრობის, მიღებული ინფორმაციის გადამუშავებისა და ადეკვატური საპასუხო რეაქციის დაბრუნების უნარები და სხვ. ხელს უწყობს ასევე სოციალიზაციის უნარების განვითარებას: საკუთარი პოზიციის დაფიქსირებისა და
დაცვისა, სხვათა აზრებისა და შეხედულებების პატივისცემისა და სხვ. ამ აქტივობაში
შერწყმულია სწავლის კოგნიტიური და სოციალური ასპექტები.
აღმოჩენა იყო მათთვის, ზოგიერთი მოსწავლეების ნიჭის გამოვლენა,
როდესაც დაწერეს და ისტ-ის გაკვეთილზე დაბეჭდეს ელექტრონულად ესეები თემაზე: ,,ადამიანო, ბუნების
შვილო რით უხდი დედაბუნებას ამაგს?“ წარუდგინეს
აუდიტორიას.
პროექტზე
მუშაობისას, პერიოდულად მქონდა მოსწავლეებთან შეხვედრები,
უკუკავშირის მისაღებად, მათთვის საინტერესო
კითხვებზე პასუხი, ვაძლევდი
განმავითარებელ შეფასებებს, რჩევებს და დამატებით ინსტრუქციებს, ინტენსიურად მიმართავდნენ განმავითარებელ კომენტარებს, რომელიც ხელს უწყობდა მიმდინარე პროცესების გაუმჯობესებას.
პროექტის დასასრულს
მოსწავლეებმა დაამზადეს
ბუკლეტები და დაარიგეს სკოლაში, ადგილობრივ თემში. აღნიშნული
აქტივობა მათი საბოლოო პროექტზე მუშაობის დასკვნითი ფაზა იყო.
პროექტის დასასრულს დამჭირდა
პროექტში გათვლილი აქტივობის მოდიფიცირება.
კერძოდ, ჩემი ჯანმრთელობის მდგომარეობის გამო აღნიშნულ
დროს ვერ მოეწყო გასვლითი ღონისძიება ბოტანიკურ ბაღში.
ვფიქრობ, გაუმჯობესებას საჭიროებს მოსწავლეთა გარკვეული ნაწილის
ჩართულობის გააქტიურება შექმნილ fb გვერდზე, სადაც სისტემატიურად უნდა გაეზიარებინათ ერთმანეთისთვის აზრები და
მიეწოდებინათ ინფორმაცია - არ შეიმჩნეოდა ისეთი აქტიურობა როგორც დანარჩენ აქტივობებში. ამ
პრობლემის მოსაგვარებლად მიუხედავად იმისა რომ ეტაპობრივად მოვუწოდებდი
fb-გვრდზე აქტიურობას, სამომავალოდ უფრო აქტიურად ჩავერთვები და გავუწევ მონიტორინგს,
სასარგებლო რჩევებითა და ჩემი ჩართულობით, მივიყვან სასურველ შედეგამდე.
სამომავლოდ პროექტზე მუშაობისას
აუცილებლად ვეცდები ყველა დაგეგმილი აქტივობა განვახორციელო, უფრო მეტად გავითვალისწინო მოსწავლეთა მზაობა და შესაძლებლობები.
ვფიქრობ, რომ მსგავს პროექტებზე მუშაობა მოსწავლეებს
დაეხმარება საკუთარი თავის მართვისა
და თანამშრომლობის უნარ-ჩვევების განვითარებაში, რომელიც აუცილებელია, სწავლის წარმატებისთვის, რათა თავისუფლად შეძლოს სკოლაში შეძენილი უნარ-ჩვევები ყოფა-ცხოვრებაში გამოიყენება.
პროექტის გეგმა
სასწავლო პროექტის
გეგმა
VI - ბ კლასი
82-ე სკოლა
1. პროექტის სახელწოდება: ენერგიის ხარჯის დაზოგვის გზები.
|
2. პროექტში მონაწილეები: VI-ბ კლასის მოსწავლეები
|
3. პრობლემების ანალიზი:
პრობლემა მეტად აქტუალურია და აუცილებელია მისი აღმოფხვრა, რადგან
ხშირად ადგილი აქვს ენერგიის უყაირათო ხარჯვას, რაც შეიძლება გამოწვული იყოს
იმით,რომ ხშირად ანთია ნათურები და ჩართულია სხვადასხვა ელექტრო ხელსაწყოები მაშინ, როდესაც ისინი საჭირო არ არის.
პრობლემის კომპლექსური გაანალიზება და ენერგიის ხარჯის დაზოგვის გზების შემუშავებაში მონაწილეობა, ხელს შეუწყობს მოსწავლეებში
გამჭოლი კომპეტენციების გამდიდრებას -
კრიტიკული აზროვნება, თანამშრომლობა, ეთიკა,
დამოუკიდებლად საქმიანობა
და პასუხისმგებლობა
|
4. პროექტის მიზანი:
მოსწავლეებში კრიტიკული
აზროვნების, თანამშრომლობის, ეთიკის, დამოუკიდებლად საქმიანობის და
პასუხისმგებლობის გაზრდის მიზნით :
• მონიტორინგს გაუწევენ
საკუთარი ცოდნის პროგრესს და შეაფასებენ
რა იცოდნენ პროექტის დასაწყისში და რა ცოდნა- უნარები შეიძინეს აღნიშნულ თემასთან დაკავშირებით პროექტის
დასასრულს.
• გაანალიზებენ და შეიმუშავებენ ელექტრო
ენერგიის ხარჯის დაზოგვის
გზებს.
• ხელი შეეწყობათ,
გამოუმუშავდთ მიზნის დასახვის,დაგეგმვის, ინფორმაციის მოძიების, კვლევის,
პრეზენტაციის, შემოქმედებითი და
თანაშრომლობის უნარ -ჩვევები.
|
5. პროექტის ამოცანები
• ოჯახში მოხმარებული
სხვადასხვა სახის ენერგიის ღირებულების დადგენა,
• ენერგიის
დაზოგვის გზების განსაზღვრა.
• ცნობიერების
ამაღლება იმის შესახებ, თუ რა მნიშვნელობა აქვს
ენერგიის ხარჯის დაზოგვას ყოფა-ცხოვრებაში;
• პრობლემის გამოვლენა,
გააზრება და პრობლემის
გადაჭრის გზების დასახვა , იმისათვის, რომ შეძლონ და ჩამოაყალიბონ
ამ პრობლემის მოგვარების საკუთარი ხედვა.
|
6. ამოცანების განსახორციელებლად საჭირო
საქმიანობები
I
ამოცანა
პროექტი განხორციელდება ბუნებისა და ისტ-ის გაკვეთილებზე. მოსწავლეები
ბუნების გაკვეთილზე გაივლიან ისეთ საკითხებს
როგორიცაა: რა არის
ენერგია; ენერგიის ფორმები; ენერგიის გარდაქმნა; ენერგიის წყაროები; როგორ დავზოგოთ ენერგია.
II ამოცანა
მოსწავლეთა პროვოცირებისათვის გამოვიყენებთ ვიდეო
რგოლს -
,, ალტერნატიული ენერგია“
https://www.youtube.com/watch?v=Gsq5-W1GQtU ვიდეოს ჩვენების
შემდეგ გავმართავთ დისკუსიას
თემაზე.
III ამოცანა
• მოსწავლეები
დაიყოფიან ჯგუფებად და გაინაწილებენ სამუშაოს,
რომელიც გარკვეულ დროში უნდა შესრულდეს;
• გააკეთებენ პრეზენტაციებს PowerPoint Presentation პროგრამაში
: ენერგოეფექტურობის შესახებ;
IV
ამოცანა
ადგილობრივ თემში
და სკოლაში ჩაატარებენ
გამოკითხვას კითხვებით:
1. იყენებთ ეკონომიურ ნათურებს?
2. რამდენად ხშირად იყენებთ ტელევიზორს?
3 . ჩართული გაქვთ გამათბობელი როდესაც შენობაში საკმარისად თბილა?
4. ჩართული გაქვთ სინათლე როდესაც ოთახიდან გადიხართ?
5. ჩართული გაქვთ
კომპიუტერი როდესაც მას არ იყენებთ?
6. რა შეგიძლიათ
გაკეთოთ ენერგიის ხარჯის დასაზოგად?
გამოკითხვის შედეგად
Word Document-ში ააგებენ სვეტოვან
დიაგრამას;
V
ამოცანა
• შექმნიან
fb გვერდს, სადაც სისტემატიურად გაუზიარებენ ერთმანეთს აზრებს და მიაწვდიან ინფორმაციას;
• დაამზადებენ კედლის
გაზეთებს ,, ნუ დაკარგავ ენერგიას, დახარჯე
გონივრულად“, ,,ენერგოეფექტურობა გონივრული
არჩევანია“.
• დაადგენენ ოჯახში მოხმარებული სხვადასხვა სახის ენერგიის
ღირებულებებს;
• განსაზღვრავენ ენერგიის დაზოგვის გზებს;
• ასევე მოამზადებენ
ბუკლეტებს, დაარიგებენ სკოლაში, ადგილობრივ
თემში.
|
7.
მოსალოდნელი შედეგები
ბუნ.დაწყ.(II).1 .
მოსწავლემ
უნდა შეძლოს პრაქტიკულ აქტივობებში მონაწილეობა და კვლევითი
უნარ-ჩვევების დემონსტრირება.
ბუნ.დაწყ.(II).3 .
ენერგიის უყაირათო ხარჯვით, გმოწვეული უარყოფითი შედეგების შეფასება და მათი
თავიდან აცილების გზების დასახვა.
ის.ტექნ.დაწყ.1.
მოსწავლე უნდა იცავდეს სოციალურ, ეთიკურ და უსაფრთხოების ნორმებს ისტ-ის გამოყენების
დროს.
ის.ტექნ.დაწყ.2. მოსწავლემ უნდა
შეძლოს ისტ-ის ეფექტიანი
და უსაფრთხო გამოყენება.
ის.ტექნ.დაწყ.3. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების
შერჩევა და გამოყენება ინფორმაციის მოძიებისას და კვლევის პროცესში.
ის.ტექნ.დაწყ.4. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების
შერჩევა და გამოყენება ციფრული პროდუქტის შექმნისას.
ის.ტექნ.დაწყ.5.
მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა
სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის
8.მიზნობრივი ჯგუფი/ები
სსიპ ქალაქ თბილისის N82 საჯარო სკოლის VI ბ კლასის მოსწავლეები
|
სამუშაო გეგმა
|
|||||||
საპროექტო საქმიანობები
|
პასუხისმგებელი პირი
|
ვადები
(მიუთითეთ თვეები)
|
|||||
1.
ბუნებისმეტყველების გაკვეთილებზე თემების
რა არის ენერგია; ენერგიის ფორმები; ენერგიის გარდაქმნა;
ენერგიის წყაროები; როგორ დავზოგოთ ენერგია
თემები
|
თ.მამისაშვილი
|
აპრილი
|
|||||
2. მოსწავლეთა პროვოცირებისათვის ვიდეო
რგოლის - ,,
ალტერნატიული ენერგია“
https://www.youtube.com/watch?v=Gsq5-W1GQtU
ვიდეოს ჩვენების შემდეგ
გავმართავთ დისკუსიას თემაზე.
|
თ.მამისაშვილი
|
აპრილი
|
|||||
3. PowerPoint Presentation პროგრამაში
პრეზენტაციების ენერგოეფექტურობის შესახებ
|
VI
კლასის მოსწავლეები
|
აპრილი
|
|||||
4.
fb გვერდის შექმნა, სადაც სისტემატიურად გაუზიარებენ ერთმანეთს
აზრებს და მიაწვდიან ინფორმაციას;
|
VI
კლასის მოსწავლეები
|
აპრილი
|
|||||
5. ადგილობრივ თემში
და სკოლაში გამოკითხვის
ჩატარება და გამოკითხვის შედეგების
Word Document-ში სვეტოვანი დიაგრამის
აგება
|
VI
კლასის მოსწავლეები
|
მაისი
|
|||||
6.
კედლის გაზეთების
,, ნუ დაკარგავ ენერგიას, დახარჯე
გონივრულად“, ,,ენერგოეფექტურობა გონივრული
არჩევანია“-დამზადება.
|
VI
კლასის მოსწავლეები
|
აპრილი
|
|||||
7. ოჯახში
მოხმარებული სხვადასხვა სახის ენერგიის ღირებულებების დადგენა; ენერგიის დაზოგვის გზების განსაზღვრა
|
VI
კლასის მოსწავლეები
|
მაისი
|
|||||
8.ასევე
მოამზადებენ ბუკლეტებს, დაარიგებენ სკოლაში, ადგილობრივ თემში
|
VI
კლასის მოსწავლეები
|
მაისი
|
|||||
10. შეფასება
|
VI
კლასის მოსწავლეები
|
მაისი
|
|||||
11. მოსწავლის რეფლექსია;
|
VI
კლასის მოსწავლეები
|
მაისი
|
|||||
11. მასწავლებლის რეფლექსია
|
თ.მამისაშვილი
|
ივნისი
|
|||||
|
|||||||
|
|||||||
პროექტში
მოსწავლეთა შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
საშუალო
|
საშუალოზე მაღალი
|
კარგი
|
თანამშრომლობს ჯგუფის წევრებთან
|
ცდილობს თანამშრომლობას.
|
თანამშრომლობს ჯგუფთან.
|
თანამშრომლობს ჯგუფთან და ასრულებს ნაკისრ ვალდებულებას.
|
აკეთებს ზეპირ პრეზენტაციას:
აზრს თანმიმდევრულად გადმოსცემს.
|
ვერ ახერხებს ნაშრომის სათანადოდ წარმოჩენას.უჭირს მასალის
თანმიმდევრული გადმოცემა
|
წარმოაჩენს ნაშრომს სათანადოდ.აქვს ხარვეზები მასალის თანმიმდევრული
გადმოცემის დროს.
|
ნაშრომს წარმოადგენს სათანადოდ. მასალას გადმოცემს
თანმიმდევრულად.
|
მსჯელობს საკითხის ირგვლივ.
პასუხობს დასმულ კითხვებზე.
|
უჭირს მსჯელობა საკითხის
ირგვლივ. ვერ
პასუხობს დასმულ კითხვებს.
|
მსჯელობს საკითხის ირგვლივ. უჭირს
პასუხების გაცემა დასმულ კითხვებზე.
|
მსჯელობა საკითხის ირგვლივ.
პასუხობს დასმულ კითხვებს.
|
წარმოადგენს რეფერატს, სლაიდშოუს
|
უჭირ რეფერატისა და სლაიდშოუს წარმოდგენა.
|
რეფერატისა და სლაიდშოუს წარმოდგენის დროს აქვს ხარვეზები.
|
რეფერატს და სლაიდშოუს წარმოდგენა საუკეთესოდ.
|
ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
წარუმატებელი
|
დამაკმაყოფილებელი
|
კარგი
|
წარმატებული
|
|
ჯგუფის მიერ ინსტრუქციის გააზრება და
დროის ლიმიტის დაცვა
|
ჯგუფმა სამუშაოს მიზანი კარგად ვერ გააცნობიერა და ვერ დაიცვა
დროის ლიმიტი
|
ჯგუფმა სამუშაო მიზანი ნაწილობრივ გააცნობიერა და ნაწილობრივ
დაიცვა დროის ლიმიტი
|
ჯგუფმა სამუშაო მიზანი გააცნობიერა, მაგრმ
გაუჭირდა დროის ლიმიტის დაცვა
|
ჯგუფმა სამუშაო მიზანი ინსტრუქციის მიხედვით შეასრულა და დაიცვა დროის ლიმიტი
|
|
ჯგუფის მიერ სამუშაოს დაგეგმვა და შესრულება
|
ჯგუფმა სამუშაო ვერ დაგეგმა,ამიტომაც მისი საქმიანობა გაუგებარი და ბუნდოვანია
|
ჯგუფმა სამუშაო დაგეგმა, მაგრამ გეგმიდან გადაუხვია
|
ჯგუფმა სამუშაო დაგეგმა, მაგრამ დროდადრო
უხდებოდა გეგმიდან გადხვევა
|
ჯგუფმა სამუშაო კარგად დაგეგმა და შეასრულა გეგმით გათვალისწინებული ყველა პუნქტი
|
|
ჯგუფის მიერ სამუშაოს ორგანიზება
(ფუნქციების გადანაწილება)
|
სამუშაო არ იყო ორგანიზებული.ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არ განაწილებულა
|
სამუშაო ნაწილობრივ იყო ორგანიზებული და ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არათანაბრად გადანაწილდა
|
სამუშაო ორგანიზებული იყო, მაგრამ ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არათანაბრად გადანაწილდა
|
სამუშაო კარგად ორგანიზებულიიყო, მაგრამ ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები სწორადა თანაბრად გადანაწილდა
|
|
ჩართულობა,ჯგუფის წევრთა შორის
ურთიერთთანამშრომლობა
|
ჯგუფის წევრები არ აქტიურობდნენ,ჯგუფის წევრებს შორის არ შეინიშნებოდა თანამშრომლობითი გარემო
|
მხოლოდ ერთი მოსწავლე არ აქტიურობდა,ჯგუფის აქტიურ წევრებსა და პასიურ წევრებს შორის ზოგჯერ ურთიერთობები იძაბებოდა
|
ჯგუფის თითქმის ყველა წევრი იყო აქტიური,ჯგუფის წევრებს შორის არ იგრძნობოდა პოზიტიური ურთიერთობები.
|
ჯგუფის
ყველა
წევრი
იყო
აქტიური
და
სამუშაო
ნაყოფიერი,
ჯგუფის
წევრებს
შორის
იყო
პოზიტიური
და
საქმიანი
ურთიერთობები.
|
|
დროის
ლიმიტი
|
არ არის დაცული დროის ლიმიტი
|
დაცულია ,მაგრამ ვერ ახერხებს
|
ნაწილობრივ დაცულია დროის ლიმიტი
|
დაცულია ყველა კონტექსტში
|
პრეზენტაციის შეფასების
რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
წარუმატებელი
|
დამაკმაყოფილებელი
|
კარგი
|
წარმატებული
|
ვერბალური და არავერბალური
კომუნიკაცია
|
აზრები არათანმიმდევრულია,იშვიათად იყენებს არავერბალურ
კონტაქტს
|
საუბარი გამართულია,მაგრამ ლოგიკური ჯაჭვი არ არის
დაცული,არავერბალური კონტაქტი ნაწილობრივ დამყარებულია
|
ნაწილობრივ დაცულია ლოგიკური ჯაჭვი,არავერბალური კონტაქტი
დაცულია.
|
ენა ნათელი და გასაგებია,მსჯელობა თანმიმდევრული,არავერბალური
კომუნიკაცია(თვალით,ჟესტებით,მიმიკით და ხმით) დაცულია.
|
ფაქტობრივი
ცოდნა
|
გააჩნია,მაგრამ ნაწილობრივ და ვერ უკავშირებს ერთმანეთს
ფაქტებს
|
უკავშურებს ერთმანეთს ფაქტებს,მაგრამ არათანმიმდევრულია
|
თანმიმდევრულია და ფაქტებსაც აკავშირებს ერთმანეთს
|
ფაქტობრივ მასალას კარგად ფლობს,აკავშირებს ერთმანეთთან
და თანმიმდევრულია
|
დროის ლიმიტი
|
არ არის დაცული დროის ლიმიტი
|
დაცულია ,მაგრამ ვერ ახერხებს
|
ნაწილობრივ დაცულია დროის ლიმიტი
|
დაცულია ყველა კონტექსტში
|
კითხვა -პასუხში ჩართულობა
|
უჭირს კითვებზე პასუხის გაცემა
|
ნაწილობრივ პასუხობს კითხვებს
|
პასუხობს დასმულ კითვებს მაგრამ არათნმიმდევრულია
და არ შეუძლია ბოლომდე საკუთრი პოზიციის დაცვა
|
პასუხობს დასმულ შეკითხვებს არის თნმიმდევრული და
ბოლომდე შეუძლია საკუთრი პოზიციის დაცვა
|
ურთიერთშეფასების რუბრიკა
|
ჯგუფის მეგობარ ი 5
|
ჯგუფის მეგობარ ი 4
|
ჯგუფის მეგობარ ი 3
|
ჯგუფის მეგობარ ი 2
|
ჯგუფის მეგობარ ი 1
|
თვითშფასება
|
რა
შრომა
გასწია
მან
ჯგუფის
მუშაობაში
(მაქ.
5 ქულა)
|
|
|
|
|
|
|
რამდენი
კარგი
იდეა
შესძინა
ჯგუფს?
(მაქ.
5 ქულა)
|
|
|
|
|
|
|
რამდენად
პოზიტიურად
და
ჯგუფისთვის სასარგებლოდ შეეძლო მან ჯგუფის სხვა წევრების იდეები და წინადადებები მოესმინა, მიეღო
და
გაეთვალისწინებინა?(მაქ .
5 ქულა)
|
|
|
|
|
|
|
რა
წვლილი
შეიტანა
მან
ჯგუფის
საერთო
პროდუქტის
შექმნაში?(მაქ.
5 ქულა)
|
|
|
|
|
|
|
რამდენად
პასუხისმგებლობით
და
საიმედოდ
ასრულებდა
იგი
მისდამი
ინდივიდუალურად
დაკისრებულ
საქმეს?
(მაქ.
5 ქულა)
|
|
|
|
|
|
|
პროექტის
შეფასების კითხვარი
პროექტის
დასახელება:
პროექტზე
მუშაობის ვადები:
ჯგუფი:
მოსწავლეებო იმისათვის,
რომ მომავალში პროექტზე მუშაობა გავაუმჯობესოთ, ჩემი დიდი სურვილია გავარკვიო, როგორ
შეაფასებდით მას.
1. როგორი შთაბეჭდილება დაგრჩა, ამ პროექტზე მუშაობით
შენ რაიმე ახალი ისწავლე?
ა) მე ძალიან ბევრი ახალი ვისწავლე;
ბ) მე ახალი ვისწავლე;
გ) მე ნაკლებად ვისწავლე ახალი;
დ) მე არაფერი მისწავლია ახალი.
2. როგორი შთაბეჭდილება დაგრჩა ამ პროექტზე მუშაობით
შენს ჯგუფის წევრებთან ურთიერთობა როგორ შეიცვალა
ა) ბევრად უკეთესი;
ბ) უკეთესი;
ბ) დარჩა ისეთივე როგორიც იყო;
დ) ურთიერთობა გაუარესდა;
3. შენთვის ნათელი იყო, საკუთარი როლი პროექტის
წარმატებით განსახორციელებლად და შედეგის მისაღწევად?
ა) სრულიად ნათელი იყო;
ბ) ძირითადად ნათელი იყო;
გ) ნაკლებად იყო ნათელი;
დ) სრულიად გაურვეველი იყო.
4. „მასწავლებელმა მიჩვენა გზა, როგორ უნდა მემუშავა
პროექტზე“
ა) სრულიად ვეთანხმები;
ბ) ვეთანხმები;
გ) ნაწილობრივ ვეთანხმები;
დ) არ ვეთანხმები.
5. „როდესაც მე მხარში დგომა მჭირდებოდა, მასწავლებელი
ყოველთვის ჩემს გვერდით იყო“
ა) სრულიად ვეთანხმები;
ბ) ვეთანხმები;
გ) ნაწილობრივ ვეთანხმები;
დ) არ ვეთანხმები.
6. ჩვენი პროექტის შედეგებით კმაყოფილი ვარ.
ა) სრულიად ვეთანხმები;
ბ) ვეთანხმები;
გ) ნაწილობრივ ვეთანხმები;
დ) არ ვეთანხმები.
დიდი მადლობა დახმარებისთვის
სასწავლო პროექტის რეფლექსია
სასწავლო პროექტებით სწავლება იძლევა შესაძლებლობას მოსწავლემ გააუმჯობესოს საღი მსჯელობის, აზროვნების უნარი. პროექტის ფარგლებში მოსწავლეები უკეთ შეძლებენ ინფორმაციის მოძიებას,კლასიფიკაციას და ანალიზს. გარდა ამისა სასწავლო პროცესზე დაფუძნებული სწავლება მოსწავლეებს გაუადვილებს სხვადასხვა სისტემას, დისციპლინებს შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრებას და მიზნობრივი კითხვების ფორმულირებას. ამასთანავე პროექტები შესაძლებლობას იძლევა, სასწავლო აქტივობები დაუკავშირდეს ავთენტურ და ცხოვრებისეულ კონტექსტს, მოსწავლეებს განუვითაროს მაღალი დონის სააზროვნო უნარები და გაზარდოს სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობა. პროექტით სწავლება გაკვეთილს საინტერესოს ხდის; მოსწავლეებს უფრო ღრმად ესმით ის, რასაც სწავლობენ;იძენენ საკუთარი თავის მართვისა და თანამშრომლობის უნარ- ჩვევებს; მეტი ინტერესით მოეკიდებიან თეორიული მასალის სწავლას.
გამომდინარე იქიდან, რომ მე ბუნებისმეტყველებასთან ერთად ვარ ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების (ისტ) მასწავლებელი და ისტ-ის სტანდარტის გათვალისწინებით ერთ-ერთი შემაჯამებელი
უნდა ყოფილიყო პროექტი, გადავწყვიტე
რომაღნიშნული პროექტი დამეგეგმა და ჩამეტერებინა ბუნებასთან ინტეგრირებული.
მეორე სემესტრის ნეხევარში,
6 კლასის მოსწავლეებან ერთად დავიწყე პროექტზე მუშაობა. პროექტზე მუშაობისას
ვცდილობდი,
მოსწავლეებს ჩემი თავი, პარტნიორად
აღექვათ, რომელიც ნებისმიერ დროს მზად იყო მათ დასახმარებლად. პროექტის
დასაწყისში ვიდეო რგოლის ჩვენების შემდეგ დისკუსიის ( რა იყო პრობლემა ; რა არის ამ პრობლემის გამომწვევი
მიზეზები; რაზე ან ვისზე ახდენს გავლენას; როგორ შეიძლება
მოგვარდეს ეს პრობლემა; მე რა შემიძლია
გავაკთო?) და ბუნებისმეტყველების გაკვეთილზე განხილული აქტუალური
თემების (რა არის ენერგია;
ენერგიის ფორმები; ენერგიის გარდაქმნა; ენერგიის წყაროები; როგორ დავზოგოთ ენერგია) შემდეგ მოსწავლეებმა
გამოკვეთეს პრობლემა - პრობლემა
მეტად აქტუალურია და აუცილებელია მისი აღმოფხვრა,
რადგან ხშირად ადგილი აქვს ენერგიის უყაირათო ხარჯვას, რაც შეიძლება გამოწვული იყოს
იმით,რომ ხშირად ანთია ნათურები და ჩართულია სხვადასხვა ელექტრო ხელსაწყოები მაშინ, როდესაც ისინი საჭირო არ არის. თითქოს მათ
იციან, რომ უნდა გაუფრთხილდნენ ელექტრო
ენერგიას, მაგრამ არ უფრთხილდებიან მას, არ
ფიქრობენ , ვერ იაზრებენ ადამიანის მიერ ელექტრო ენერგიის უყაირათოდ გამოყენებულ გმოწვეულ
უარყოფით შედეგებს. ვფიქრობ, ამ
აქტივობით მოსწავლეებს მივეცი გარკვეული
სტიმული, რომ ერთობლივად ჩამოგვეყალიბებინა
სასაწავლო
პროექტის მიზნები
მათი ჩართულობითა და პასუხისმგებლობის გაზიარებით, დაგვეგეგმა სასწავლო პროექტი, შეგვედგინა პროექტის გეგმა და შეგვერჩია თემის სახელი. ამიტომ გარკვეული
მოსაზრებების გათვალსწინებით ამ პრობლემის
აქტუალურობიდან გამომდინარე შევარჩიეთ პროექტის თემის სახელი.
,,ენერგიის ხარჯის დაზოგვის გზები“
კლასი დავყავი ოთხ ჯგუფად. გავაცანი მთავარი იდეა, მიზნები, განსახორციელებელი ვადა და მოსალოდნელი შედეგები, ფუნქცია მოვალეობები, შევიმუშავეთ შეფასების რუბრიკები, რის
შემდეგაც მთელი პასუხისმგებლობით მოეკიდნენ დაკისრებულ მოვალეობას. შევიმუშავეთ პროექტის გეგმა, რომელიც მოიცავდა შემდეგ აქტივობებს:
1. ბუნებისმეტყველების
გაკვეთილებზე თემების რა არის ენერგია; ენერგიის ფორმები; ენერგიის გარდაქმნა;
ენერგიის წყაროები; როგორ დავზოგოთ ენერგია
თემები
2. მოსწავლეთა პროვოცირებისათვის ვიდეო
რგოლის - ,, ალტერნატიული ენერგია“ https://www.youtube.com/watch?v=Gsq5-W1GQtU
ვიდეოს ჩვენების შემდეგ
გავმართავთ დისკუსიას თემაზე.
3. PowerPoint
Presentation პროგრამაში პრეზენტაციების ენერგოეფექტურობის შესახებ
კარგი პრაქტიკაა. გამოვიყენებ
ReplyDelete